Pendapat GPMS UIAM tentang kursus BTN

Dec 2, 2009

Kursus BTN bukanlah agen propaganda daripada pihak Kerajaan dalam mempengaruhi kuasa politik sebaliknya kursus BTN merupakan kursus yang dilihat mampu menaikkan semangat patriotisme. Modul-modul yang dijalankan dalam kursus BTN itu sebenarnya baik dan boleh memupuk semangat cintakan negara.

Ini antara pendirian GPMS UIAM dalam situasi pengharaman BTN oleh Kerajaan Selangor kepada semua penuntut Institusi Pengajian Tinggi di negeri Selangor yang berkuat kuasa serta merta. Ia juga diharamkan kepada kakitangan jabatan Kerajaan Negeri dan pegawai di negeri Selangor.

Bagi pihak GPMS UIAM, kami merasakan bahawa kursus BTN ini perlu dipertahankan, cuma perlu penambahan dalam proses perlaksanaannya selaras dengan perubahan zaman untuk memenuhi keadaan semasa.

Apabila zaman berubah, GPMS UIAM percaya bahawa pendekatan yang perlu dilakukan juga perlu diubah untuk sedikit sebanyak memantapkan lagi keberkesanan kursus BTN tersebut. Tetapi ini juga tidak bermakna bahawa modul yang lama langsung tidak boleh diguna pakai.

0 komen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

  © BLOG DESIGN Inspiration by YiE@Art Effects StuDiOs 2011

Back to TOP